تعمیر تبلت سامسونگ

نمایندگی سامسونگ

تعمیر تبلت سامسونگ

نمایندگی سامسونگ

نمایندگی نیکون

نمایندگی نیکون

 تاریخچه ی دوربین نیکون شرکت نیکون یکی از پرقدرت ترین کمپانی ها در زمینه ی تولید دوربین می باشد.این شرکت در آستانه ی صدسالگی خود قرار دارد.ما در اینجا قصد  داریم دوربین های تولید شده توسط شرکت نیکون در صدسال اخیر را بررسی کنیم.

درسال ۱۹۲۱اولین دوربین دوچشمی نیکون ساخته می‌شود.

درسال ۱۹۴۸ اولین دوربین عکاسی نیکون به نام Nikon I به بازار ارائه شد.

در سال ۱۹۵۹ نیکون مدل F به بازار ارائه می‌شود. این مدل اولین دوربین نیکون بود که به‌صورت وسیعی به فروش رسید و با وقوع جنگ ویتنام در دهه‌ی ۶۰ در بین عکاسان خبری به شهرتی رؤیایی رسید. نیکون F یک دوربین SLR با قابلیت تعویض لنز بود.

درسال ۱۹۶۳ دوربین NIKONOS، به‌عنوان دوربینی برای تمامی شرایط آب و هوایی به بازار ارائه شد. این دوربین در مقابل فشار، آب و خوردگی مقاوم بود.بدون شک دوربینی با همچین قابلیت هایی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

در سال ۱۹۸۰ دوربین SLR نیکون F3 به بازار معرفی می‌شود. این دوربین به حالت تقدم دیافراگم الکترونیکی مجهز شده بود. طراحی آن توسط طراح ایتالیایی Giugiaro انجام گرفته بود و تأثیر زیادی بر دوربین‌های بعد از خودش گذاشت.

درسال ۱۹۸۳ دوربین کامپکت L35AF به بازار معرفی شد. این مدل اولین دوربین کامپکت نیکون به حساب می‌آید و به فوکوس خودکار مجهز شده بود و در ایالات‌متحده با نام One-touch شناخته می‌شد.

درسال ۱۹۸۶ مدل SLR نیکون F-501 به بازار ارائه شد. این مدل اولین دوربین SLR نیکون بود که از فوکوس خودکار بهره می‌گرفت.

در سال ۱۹۹۵ دوربین‌های عکاسی دیجیتال E2 و E2s با همکاری فوجی به بازار ارائه می‌شوند، این دوربین‌های SLR از لنزهای سری F پشتیبانی می‌کردند.

درسال ۱۹۹۷ دوربین‌های دیجیتال CoolPix 100 و CoolPix 300 به بازار ارائه می‌شوند. این دو دوربین اولین مدل‌های کامپکت دیجیتال نیکون بودند.

در سال ۱۹۹۹ دوربین دیجیتال اس‌ال‌آر D1 به بازار ارائه می‌شود. این دوربین کیفیت عکاسی عالی را با عملکردی سریع ترکیب می‌کرد و به‌نوعی اولین دوربین دیجیتال حرفه‌ای با قیمت قابل‌قبول به‌حساب می‌آمد. D1 خیلی سریع به دوربین موردعلاقه‌ی خبرنگاران تبدیل شد و موجب محبوبیت دوربین‌های DSLR گردید.

در سال ۲۰۰۴ مدل SLR نیکون F6 به بازار معرفی شد. این دوربین توانایی‌های دوربین‌های سری F نیکون را با قابلیت‌های پیشرفته‌ی جدید ترکیب کرد.

درسال ۲۰۰۷ نیکون در چند سال ابتدایی قرن ۲۱، در زمینه‌ی دوربین‌های دیجیتال از کانن عقب افتاده بود و با عرضه‌ی مدل D3 توانست دوباره توازن را برقرار کند. این دوربین دارای حداکثر ایزوی ۶۴۰۰ بود و از سیستم فوکوس ۵۱ نقطه‌ای بهره می‌گرفت. بد نیست بدانید D3 اولین دوربین DSLR فول‌فریم نیکون نیز به‌حساب می‌آید.

درسال ۲۰۱۱  با معرفی مدل‌های ۱ J1 و V1، نیکون وارد بازار دوربین‌های بدون آینه با لنز قابل تعویض می‌شود.

درسال ۲۰۱۲ مدل پرچم‌دار D4 به بازار ارائه می‌شود. این دوربین دارای عملکردی عالی در نور کم بود و سرعت بسیار بالایی داشت و برای برآورده کردن نیاز عکاسان ورزشی طراحی شده بود.

درسال ۲۰۱۳ مدل کامپکت CoolPix A با سنسور DX به بازار ارائه می‌شود. این دوربین اولین مدل کامپکت نیکون با سنسور DX بود.

درسال ۲۰۱۳ نیکون ۱ AW1، اولین دوربین ضدآب و ضد شوک جهان با لنز قابل تعویض به بازار ارائه شد.

در سال ۲۰۱۵ موزه ی نیکون تاسیس شد.شرکت نیکون تمامی دوربین ها و لنزهای خود را در این موزه به نمایش گذاشت.

طبق آمارها شرکت نیکون بیشترین دوربین و لنز را تولید کرده است .نیکون صدسال است که یکی از بهترین های تولید دوربین در دنیا به شمار می آید.

نمایندگی نیکون

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.